Listen free for 30 days

One credit a month, good for any title to download and keep.
Unlimited listening to the Plus Catalogue - thousands of select Audible Originals, podcasts and audiobooks.
Exclusive member-only deals.
No commitment - cancel anytime.
Über die Dummheit cover art

Über die Dummheit

By: Robert Musil
Narrated by: Viola Gabor
Try for £0.00

£7.99 per month after 30 days. Cancel anytime.

Buy Now for £1.79

Buy Now for £1.79

Pay using card ending in
By completing your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and authorise Audible to charge your designated card or any other card on file. Please see our Privacy Notice, Cookies Notice and Interest-based Ads Notice.

Summary

Robert Musil hält seinen legendären Vortrag "Über die Dummheit" erstmals am 11. März 1937 in Wien - auf den Tag genau ein Jahr vor dem "Anschluss" Österreichs an Nazi-Deutschland. In seiner Rede formuliert er das Paradox der Dummheit, "dass jeder, der über Dummheit sprechen oder solch einem Gespräch mit Nutzen beiwohnen will, von sich voraussetzen muss, dass er nicht dumm sei und also zur Schau trägt, dass er sich für klug halte, obwohl es allgemein für ein Zeichen von Dummheit gilt, das zu tun!" Das Phänomen, von dem er spricht, ist nicht zu beseitigen und durchzieht alle Kreise.

©2020 Bookstream GmbH (P)2020 Bookstream GmbH

What listeners say about Über die Dummheit

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.