Listen free for 30 days

One credit a month, good for any title to download and keep.
Unlimited listening to the Plus Catalogue - thousands of select Audible Originals, podcasts and audiobooks.
Exclusive member-only deals.
No commitment - cancel anytime.
Buy Now for £6.09

Buy Now for £6.09

Pay using card ending in
By completing your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and authorise Audible to charge your designated card or any other card on file. Please see our Privacy Notice, Cookies Notice and Interest-based Ads Notice.

Summary

Einst war dem Urgroßvater von Maikäfer Sumsemann das Beinchen von einem Holzdieb abgeschlagen worden. Zur Strafe wurde der Dieb von der Nachtfee auf den Mond verbannt. Doch auch das Beinchen ist dort gelandet und kann nur von zwei lieben Kindern zurückgeholt werden. Als Herr Sumsemann Peterchen und Anneliese trifft, beginnt für die drei eine fantastische Reise zum Mond. Mithilfe des Sandmännchens, der Nachtfee und des großen Bären gelingt es ihnen, dem Mondmann das Beinchen wieder abzujagen.

Das nostalgische SWR-Hörspiel entführt auf eine Abenteuerreise durch die Nacht.
©2015 DAV (P)2015 DAV
  • Performance

What listeners say about Peterchens Mondfahrt

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.