Listen free for 30 days

One credit a month, good for any title to download and keep.
Unlimited listening to the Plus Catalogue - thousands of select Audible Originals, podcasts and audiobooks.
Exclusive member-only deals.
No commitment - cancel anytime.
Das verzauberte Haus cover art

Das verzauberte Haus

By: Robert Musil
Narrated by: Simon Engl
Try for £0.00

£7.99 per month after 30 days. Cancel anytime.

Buy Now for £2.69

Buy Now for £2.69

Pay using card ending in
By completing your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and authorise Audible to charge your designated card or any other card on file. Please see our Privacy Notice, Cookies Notice and Interest-based Ads Notice.

Summary

Das verzauberte Haus ist eine Erzählung von Robert Musil aus dem Jahre 1908: »Sie hätte mich damals ja beinahe vergiftet«, beteuerte der Oberleutnant Demeter Nagy, sooft er später von seinem Abenteuer in dem verzauberten Hause erzählte. Es ereignete sich, als er während einer winterlichen Truppenkonzentrierung durch mehrere Wochen auf dem alten Stadtbesitz der gräflichen Familie einquartiert war, und begann damit, dass er am Tage vor einer kurzdauernden Abkommandierung - kopfschüttelnd, weil er ihn nicht verstand, - den Schluss eines Gespräches mitanhören musste, der vom Nebenzimmer mit den fühlbar durch eine Erregung verstärkten Stimmen zweier Menschen zu ihm herübergetragen wurde.

©2020 Bookstream GmbH (P)2020 Bookstream GmbH

What listeners say about Das verzauberte Haus

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.