Listen free for 30 days

  • Otto Weininger

  • Vorbeigehen an einem unauffälligen Menschen
  • By: Stefan Zweig
  • Narrated by: Peter Bocek
  • Length: 9 mins

One credit a month, good for any title to download and keep.
Unlimited listening to the Plus Catalogue - thousands of select Audible Originals, podcasts and audiobooks.
No commitment - cancel anytime.
£7.99/month after 30 days. Renews automatically. See here for eligibility.
Otto Weininger cover art

Otto Weininger

By: Stefan Zweig
Narrated by: Peter Bocek
Try for £0.00

£7.99/month after 30 days. Renews automatically. See here for eligibility.

Buy Now for £0.99

Buy Now for £0.99

Pay using card ending in
By completing your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and authorise Audible to charge your designated card or any other card on file. Please see our Privacy Notice, Cookies Notice and Interest-based Ads Notice.

Summary

Von keiner der bedeutenden Gestalten unserer Generation sind weniger Begegnungen berichtet als von Otto Weininger, der mit 24 Jahren, knapp vor dem Anbruch seines Ruhms, sich mit einer Revolverkugel den Schädel zerschmetterte. Oft hatte ich diesen hageren, unsicheren, hässlichen, gedrückten Studenten im Kolleg gesehen, wusste, dass er Weininger hieß, kannte ebenso vom Namen her die anderen an seinem Kaffeehaustisch, Oskar Ewald, Emil Lucka, Arthur Gerber, Hermann Swoboda, wie sie mich kannten, der ich damals schon mit zwei Büchern ihnen vorausgeschossen war. Aber zur Bindung fehlte eine einzige dumme Kleinigkeit - wir waren einander nicht "vorgestellt"; und obwohl unsere Kreise, der dichterische wie der philosophische, sich heimlich sehr füreinander interessierten, obwohl Botschaft und Gespräch zwischen uns Zwanzigjährigen neugierig spazieren wanderte, kam es doch niemals oder lange nicht zu einer offiziellen "Vorstellung".

©2020 Bookstream GmbH (P)2020 Bookstream GmbH

What listeners say about Otto Weininger

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.